Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

"Bohater Tygodnia"

BOHATER TYGODNIA

  1. Sposób realizacji:
  1. Poinformowanie Rodziców o założeniach i sposobie realizacji projektu, poprzez wywieszenie ogólnej informacji na tablicy ogłoszeń.
  2. Wybór „Bohatera Tygodnia”
  • w każdy piątek jedno dziecko zostaje wybrane „Bohaterem Tygodnia” i zabiera na weekend do domu specjalną teczkę z:

- odznaką „Bohatera”, którą musi przy pomocy rodziny ozdobić w dowolny sposób;

- kolorowymi kartkami, na których wraz z rodziną umieści odcisk swojej dłoni i stopy, a dorośli wypiszą najważniejsze wiadomości np. data i miejsce urodzenia, ulubiona potrawa (+ ewentualnie przepis na nią), tytuł ulubionej książki, tytuł ulubionej bajki;

- kartkami do wykonania wspólnie z rodzicami książeczki „Bohater Tygodnia – dziś wspólnie z rodziną…” – każda kartka to jeden dzień (poniedziałek, wtorek, środa). Dziecko rysuje symbol a rodzic kończy tytułowe zdanie: „dziś wspólnie z rodziną…” i opisuje, co wspólnie robili tego dnia. Kartki należy spiąć w dowolny sposób tak, aby powstała książeczka. Bohater Tygodnia przynosi pracę w piątek i opowiada wszystkim jak spędził czas z rodziną w ciągu trzech dni (poniedziałek, wtorek i środa).

  • w poniedziałek dziecko przynosi w tej teczce również zdjęcia: swoje – formatu pocztówkowego, do umieszczenia na plakacie „Bohater Tygodnia” (na drzwiach sali), zdjęcia rodziny, przyjaciół, zwierząt oraz ulubione zabawki, książeczki i bajki na płytach CD.
  1. Status „Bohatera Tygodnia”: dziecko – Bohater przez cały tydzień korzysta  z przywilejów:

- nosi specjalną odznakę (wykonaną z pomocą rodziny w weekend)

- stoi zawsze w pierwszej parze

- ma prawo wyboru zabawy dla całej grupy

- przy stoliku siedzi na specjalnie ozdobionym krześle

- przed każdym posiłkiem życzy dzieciom „smacznego”

- na dywanie ma prawo siedzieć koło nauczycielki

-cieszy się swobodą przynoszenia do przedszkola osobistych przedmiotów, które umieszczone zostają w „Kąciku Bohatera Tygodnia”

- przez cały tydzień jest w centrum uwagi całej grupy.

  1. Wizyta w przedszkolu członka rodziny „Bohatera” – przedstawiciel rodziny ustala z nauczycielkami dogodny dla siebie termin, w którym może odwiedzić dzieci, aby przeprowadzić z nimi krótkie zajęcie bądź zabawę. Może opowiedzieć o swoim zawodzie (mile widziane odpowiednie przebranie lub akcesoria związane z zawodem); nauczycielki służą wszelką pomocą i wsparciem.
  2. Przebieg tygodnia:

- poniedziałek: umieszczenie przyniesionych przez dziecko przedmiotów w „Kąciku Bohatera Tygodnia” i ich omówienie; dziecko opowiada o ważnych dla siebie osobach i przedmiotach, pozostałe dzieci mogą zadawać pytania; nauczycielka odczytuje informacje zapisane na karteczkach przez rodzinę dziecka;

- wtorek: czytanie przyniesionej przez dziecko książki; Narysowanie przez dzieci Bohatera Tygodnia, zwracając uwagę na jego indywidualne cechy charakterystyczne (kolor i długość włosów, co lubi np. jeść, czym lub w co najbardziej lubi się bawić itp.). Każde dziecko będzie zbierało wszystkie portrety, jakie wykona poszczególnym bohaterom, dzięki temu rodzice będą mogli obserwować postępy dziecka w malowaniu postaci ludzkiej;

- środa: oglądanie przyniesionej przez dziecko bajki;

- czwartek: wykonanie prezentu-pamiątki dla „Bohatera”;

- piątek: omówienie przyniesionej przez dziecko książeczki „Bohater Tygodnia – dziś wspólnie z rodziną…” Wręczenie „Bohaterowi” specjalnego Dyplomu, korony, kolorowanki oraz prezentu od kolegów, zebranie wszystkich przyniesionych przez niego przedmiotów, uczczenie go zbiorowym okrzykiem „Hip hip, hura”, wykonanie pamiątkowego zdjęcia „Bohatera”.

Wybór kolejnego „Bohatera Tygodnia”.

UWAGA! Przez cały tydzień wszystkie dzieci mogą bawić się przyniesionymi przez „Bohatera” zabawkami, po uzyskaniu jego zgody.

Każdego dnia nauczycielki poświęcają też chwilę na indywidualną rozmowę z „Bohaterem” na interesujący go temat.

Plan tygodnia może ulec zmianie.

Nauczycielki mogą modyfikować projekt dla swojej grupy.

 

Pogoda

Zegar

Imieniny